
Dobieha Clash v tržbách organizáciu OKTAGON MMA? Toto sú ich výsledky za minulý rok
Bizarná organizácia Clash sa na domácej scéne bojových športov etablovala veľmi dobre. Už je to niekoľko rokov, odkedy organizujú predovšetkým MMA zápasy, v ktorých však bojujú najmä influenceri, Tiktokeri a len zriedkavo profesionálni športovci.
Na svojom poslednom turnaji Clash 11 dokonca oznámili, že sa chystajú po prvý raz prekročiť hranice Česka a ďalší turnaj zorganizujú v Bratislave. Ten, s podnázvom Revenge, sa uskutoční 7. júna 2025 v Tipos Aréne Bratislava. Čo sa týka predaja lístkov na toto podujatie, odhadom je už približne 60 % vypredaných.
Promotér Clashu Tomáš Le Sy prezradil v rozhovore pre CNN Prima News, že organizácia stále rastie a to aj napriek škandálom z minulosti. V tržbách presiahli za rok 2024 hranicu štyroch miliónov eur. „Rastie to. Stále sme v nejakom raste. Minulý rok to bolo po prvýkrát, čo sme mali 4 galavečery. Tým pádom to bolo odskok od predchádzajúceho roka. Priznám sa, že neviem presne, ale obratovo to bude cez 100 miliónov za rok. Asi oveľa viac ako 100, ale nechcem klamať. Musel by som sa pozrieť do účtovníctva,“ povedal sebavedomo Le Sy.
Ak to porovnáme s najväčšou organizáciou na domácej scéne – OKTAGON MMA – rozdiel je stále výrazný. Oktagon sa zameriava výhradne na zápasy profesionálnych bojovníkov. Promotér Pavol Neruda v rozhovore pre Šport.sk pred turnajom OKTAGON 67 uviedol, že ich tržby za rok 2024 dosiahli 24 miliónov eur. „Nakoniec sme mali ak sa nemýlim 24 miliónov tržby za minulý rok.“
Cieľom bolo tržby zdvojnásobiť oproti roku 2023, kedy dosiahli 17 miliónov. To sa im však nepodarilo. Napriek tomu si držia silnú pozíciu na trhu. Zasiahla ich síce neúspešná expanzia do Anglicka, no v Česku, na Slovensku a najmä v Nemecku sa im darí výborne. Veľké arény tam vypredávajú s predstihom.
Rozdiel v tržbách medzi Clashom a Oktagonom je približne šesťnásobný. V každom prípade však ide o vysoké sumy. Bizarné zápasy influencerov aj profesionálne MMA si našli stabilné miesto na trhu. Je už len na divákovi, ktoré podujatie si vyberie.